Cryptos: 34,312

Exchanges: 10,336

Market cap: $2.65T 0.59%

24h vol: $77.92B

Dominance: BTC: 63.02% ETH: 7.24%

Fear & Greed: 30/100

  • 28 March 2025

Iako su “bear” tržišta privremena, “airdrops” su “zauvijek”

Unatoč zastoju na tržištu kriptovaluta, “airdrops” su tiho raspodijelili 49 milijardi dolara Web3 zajednicama u četiri godine, stvarajući trajnu vrijednost kroz ekosustave vođene zajednicom.

Tržišna kretanja često privlače većinu pažnje u svijetu kriptovaluta, ali nešto mnogo značajnije odvijalo se ispod površine u posljednjim ciklusima. Posljednjih nekoliko godina bilo je izuzetno povoljno za nove tokene, te su uz njihovo lansiranje dolazile značajne prilike za stvaranje bogatstva, kao što su “airdrops”.

Yat Siu, suosnivač i predsjednik Animoca Brands, otkrio je da su od 2021. do 2024. godine Web3 zajednicama distribuirane “airdrops” u vrijednosti od 49 milijardi dolara. “Ne mogu se sjetiti većeg događaja privatnog generiranja bogatstva od toga,” kaže Siu. Time se potvrđuje važnost “airdrops” kao mehanizma za redistribuciju bogatstva.

Bez obzira na trenutnu sklonost tržišta koja možda uzrokuje sumnje, u pozadini se razvija znatna vrijednost korisnika i mreže. Iako su “bear” tržišta privremena, “airdrops” – zajedno s modelima vlasništva i zajednice koje omogućuju u kriptu – ostaju trajni.

“Airdrops” transformiraju vlasništvo
“Airdrops” su mnogo više od besplatnih tokena; oni su redefinicija odnosa između platformi i korisnika. Vrijednost koju donose protokolima nadilazi inherentno određivanje cijena.

U tradicionalnom tehnološkom svijetu, korisnici su, nažalost, navikli stvarati vrijednost bez ikakve naknade. Mnogi koristi ovaj poslovni model: koriste informacije, izvlače njihovu vrijednost i prodaju ih najvišem ponuđaču. Kad korisnici ne posjeduju svoje podatke, tehnološke korporacije ih koriste za prihod i utjecaj.

“Airdrops” izazivaju ovaj status quo. Model nagrađuje sudjelovanje s udjelima vlasništva i stvarnim vrijednostima. Ako koristite projekt, “airdrops” sugerira da biste trebali sudjelovati u njemu. Pasivni korisnici postaju aktivni dionici koji dovode ekosustav na nove razine.

“Airdrops” stvaraju ekosustave
Zajednica je ključna u uspjehu projekata u Web3 svijetu. Kao što Siu ističe, mrežni efekti su jedna od najvrednijih imovina u digitalnim ekonomijama. “Airdrops” su postali temelj kriptovaluta upravo zato što omogućavaju nastanak ovih efekata.

Oni pružaju početni kapital i pokreću tisuće mikorekonomija. Vrijednost teče između sudionika, a ne se vadi od centraliziranih entiteta, stvarajući kotač inovacija koji se stalno vrti. Nositelji tokena postaju evanđelisti, razvijatelji, sudionici i graditelji – premještajući projekte izvan špekulacija prema održivosti u i “bull” i “bear” tržištima.

“Airdrops” donose trajnu vrijednost
Web3 želi aktivne korisnike koji se angažiraju s protokolima i aktivno imaju koristi od njih. Ako mi rastemo, i vi rastete. Taj je način razmišljanja suština kripta.

Ove funkcije otključavaju vrijednost korisnika i mreže unatoč tržišnim oscilacijama. Naravno, postoji financijska korist, ali i prava u upravljanju, zajednički osjećaj pripadnosti i istinsko sudjelovanje. Kada se tržišta oporave, korisnici već imaju prikladno mjesto za dugoročne benefite svoje odanosti.

Savjet za teška vremena? Zanemarite tržišna kretanja i pogledajte što “airdrops” donose. 49 milijardi dolara nije zanemariva cifra, kao ni stvarne i trajne veze te zajednice koje stvaraju.