Cryptos: 31,273

Exchanges: 9,211

Market cap: $1.97T -0.70%

24h vol: $64.72B

Dominance: BTC: 56.09% ETH: 14.49%

Fear & Greed: 34/100

image
  • 19 August 2024

U kripto svijetu airdrop predstavlja marketinšku strategiju koju koriste blockchain projekti za podizanje svijesti i privlačenje novih korisnika. U tipičnom airdrop projekt odabranim se pojedincima distribuiraju besplatni tokeni, obično u zamjenu za dovršavanje određenih zadataka. Više o tome kako funkcioniraju ovi projekti te koje su njihove prednosti i nedostatci pročitajte u nastavku koji slijedi.

Zašto postoje airdropovi u kripto svijetu?

Airdrop se može činiti predobrim da bi bio istinit. Uostalom, zašto bi neka tvrtka potpuno besplatno davala potencijalno vrijedne tokene? Pa, postoji nekoliko razloga za to:

Marketing: Airdrop je moćan alat za širenje vijesti o novoj kriptovaluti. Ljudi se prirodno uzbuđuju oko besplatnih stvari, što pomaže širenju glasa oko novog tokena.

Decentralizacija: U ranim fazama projekta kriptovalute, široka distribucija tokena može doprinijeti decentralizaciji. Osigurava da niti jedan entitet ili mala skupina korisnika ne drži veliku većinu tokena, što je često problem u kripto zajednici. Airdrop pomaže u ravnomjernijoj raspodjeli vlasništva među većom bazom korisnika.

Nagrađivanje lojalnosti: Postojeći korisnici koji imaju određenu kriptovalutu u svom novčaniku mogu dobiti airdropove kao nagradu za svoju lojalnost. To ih dalje potiče da zadrže svoje tokene, smanjujući volatilnost tržišta i stalne fluktuacije cijena kriptovaluta.

Airdropovi se općenito promoviraju na web stranici tvrtke, na društvenim medijima i forumima o kriptovalutama. Kovanice ili tokeni šalju se samo u određene novčanike na temelju blockchain mreže ili kripto tokena koji se drže u nekim novčanicima. 

Kako funkcioniraju kripto airdropovi?

Proces se razlikuje ovisno o tvrtki i vrsti airdropa. Općenito govoreći, koraci su sljedeći:

Najava „promocije”: tvrtke obično najavljuju airdroping putem društvenih mreža ili biltena.

Korisnička radnja: Ovisno o vrsti airdropa korisnici će, kao što smo netom spomenuli, možda morati izvršiti određene radnje. Dakle, poanta je u tome da svatko tko se želi kvalificirati za ovaj poklon, ili mora imati minimalnu količinu tokena u svom novčaniku ili mora obaviti određeni zadatak kao što je podjela članka putem društvenih mreža i sl.

Distribucija: Nakon „ispuštanja” tokeni se automatski pohranjuju u kvalificirane novčanike. Jedan primjer kripto airdropa bi bio ovaj: vlasnici Ethereuma primaju besplatne Uniswap (UNI) tokene kao nagradu od Uniswap burze, zato što su postali njihovi prvi korisnici. 

Airdrop u kripto svijetu

Prednosti i nedostatci airdropova

Kao i kod bilo kojeg drugog aspekta kripto svijeta, airdrops dolazi sa svojim skupom prednosti i nedostataka.

Prednosti:

  1. Široka primjena: airdrop može pomoći u brzom širenju baze korisnika projekta, što je ključno u ranim fazama.
  2. Izgradnja zajednice: potiče osjećaj zajedništva nagrađujući sudionike stvarajući osjećaj zajedničkog vlasništva.
  3. Likvidnost: Širokom distribucijom tokena airdropovi mogu pomoći u stvaranju likvidnosti za novi token, kako sve više ljudi počinje njime trgovati.
  4. Izgrađivanje vrijednosti: Svaka tržišna kampanja nastoji prikazati proizvod ili projekt u dobrom svjetlu. Pozornost prema projektu raste kako sve više ljudi postaje dio tog procesa. To može donijeti nova ulaganja i uvide u razvoj projekata, a vrijednost tvrtke raste.

Nedostaci:

Postoji nekoliko pitanja koja treba razmotriti u vezi s kripto airdropovima.

  1. Online sigurnost: Očigledna zabrinutost je sigurnost na mreži, posebno kada je riječ o „stjecanju zasluge” za dobivanje besplatnih kripto tokena. Na primjer, neki airdropovi mogu tražiti od korisnika da povežu svoj novčanik sa sumnjivim web stranicama; nakon što oni to učine, haker već ima pristup korisničkim ključevima ili lozinki.
  2. Odbacivanje: čest problem s airdropovima odnosi se na to da bi primatelji mogli odmah prodati tokene, što dovodi do naglog pada cijene tokena.
  3. Nepouzdanost: airdropovi su jednostavan marketinški alat. Stoga nevini ljudi mogu postati žrtve prijevara. Prevaranti mogu tražiti plaćanje, što obični airdropovi ne traže. Osim toga, može doći do krađe identiteta ili pokušaja hakiranja.
  4. Regulatorna pitanja: Pravni status airdropova može biti nejasan, posebno u pogledu poreznih implikacija i zakona o vrijednosnim papirima. Iako su primamljivi jer dijele besplatne tokene, neki projekti mame zainteresirane strane da kupe više tokena kako bi i njihova nagrada bila značajnija. Na kraju bi ti projekti rasprodali velike količine tokena što bi srušilo cijenu i prethodne nagrade učinilo bezvrijednima.
  5. Nepredvidljivost: Blockchain tehnologija je relativno nova. Stoga istraživanja za razna ulaganja mogu biti dugotrajna. Da ne spominjemo da se rezultati tek očekuju. Ako ljudi u budućnosti ne prihvate kriptovalute, sve bi moglo krenuti nizbrdo, što bi rezultiralo gubicima, osobito ako se plaćaju visoke naknade za transakcije.

Kripto airdropovi predstavljaju jedinstveni aspekt u svijetu kriptovaluta, donoseći kombinaciju marketinških strategija i sustava nagrađivanja korisnika. Oni nude izvrstan način za kripto entuzijaste da obogate svoj portfelje te da istraže nove tokene.